راهنمای خرید انواع صندلی گیمینگ؛ افزایش لذت بازی‌های دیجیتال با انتخابی مناسب

گیمر‌ها و دوست‌داران بازی‌های دیجیتالی خوب می‌دانند که داشتن یک صندلی گیمینگ مناسب چه تاثیری در بهبود عملکرد آن‌ها دارد. در هنگام بازی با کامپیوتر یا کنسول، بدن در وضعیت پیچیده‌ای قرار می‌گیرد. شما مدت‌زمان زیادی نشسته‌اید اما همه سلول‌هایتان در حال فعالیت هستند و مغز باید در پر‌انرژی‌ترین و هوشیار‌ترین وضعیت خود باشد. این موضوع ممکن نیست مگر از صندلی مناسبی استفاده کنید. در این مقاله همه آنچه که باید هنگام خرید انواع صندلی گیمینگ بدانید را به شما می‌گوییم و یاری‌تان می‌کنیم تا بهترین گزینه متناسب با شرایط و بودجه‌تان را انتخاب کنید.

خرید انواع صندلی گیمینگ

خرید انواع صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی های گیمینگ یکی از دستاورد‌های مهیج جهان مدرن هستند که به گیمر‌ها کمک می‌کنند در نشستن‌های طولانی‌مدت پشت میز کامپیوتر یا کنسول در بهترین و استاندارد‌ترین شرایط فیزیکی قرار گیرند. این صندلی‌ها به دلیل ساختار و طراحی منحصر به فرد‌شان بدن را از آسیب حفظ می‌کنند و خستگی را به حداقل می‌رسانند. هر‌چند مشتریان اصلی صندلی های گیمینگ گیمر‌ها هستند، اما در برخی شرکت‌ها نیز مورد‌ استفاده قرار می‌گیرند. رنگ‌های مختلف و متنوع این محصولات گزینه‌های متفاوت و هیجان‌ انگیزی را پیش رویتان قرار می‌دهند و دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارند.

نشین کالا |خرید انواع صندلی گیمینگ

 

خرید انواع صندلی گیمینگ

 

خصوصیات صندلی های گیمینگ

خرید انواع صندلی گیمینگ محصولی را در اختیار‌تان می‌گذارد که طراحی استاندارد و متناسب با وضعیت فیزیکی شما دارد. این صندلی‌ها از قسمت‌های حساس بدن مانند گردن، بازو، کمر و ستون فقرات محافظت و به شما در داشتن بدنی سالم کمک می‌کنند. قابلیت تنظیم زاویه و ارتفاع دسته‌ها آرنج‌تان را از آسیب حفظ کرده و در طولانی‌ مدت از فرسودگی مفصل‌ها جلوگیری می‌کنند. پشتی قابل تنظیم و نشیمنی که بدن را در وضعیت استاندارد و مناسب قرار می‌دهد از دیگر ویژگی‌های صندلی های گیمینگ هستند.

با تنظیم ارتفاع صندلی و قرار گرفتن کامل کف پا بر روی زمین زانو‌هایتان از آسیب حفظ می‌شود و کمترین میزان خستگی را احساس می‌کنید. این محصولات اگر استاندارد و منطبق با جدید‌ترین طراحی‌های روز دنیا باشند از کیفیت بالایی برخوردارند و از بهترین متریال در ساخت‌شان استفاده شده‌ است. بخشی که از گردن پشتیبانی می‌کند با داشتن قابلیت تنظیم زاویه، بالای ستون فقرات شما را در بهترین شرایط قرار می‌دهد.

در برخی از صندلی های گیمینگ بالشت‌های کوچکی در ناحیه کمر و گردن قرار داده شده‌اند و برخی دیگر بدون این بالشتک‌ها به بازار عرضه می‌شوند. به‌علاوه، بعضی از این محصولات امکاناتی مانند ماساژور، بلندگو و سیستم صوتی دارند و تجربه سرگرمی و بازی را به سطح دیگری می‌برند.

خرید انواع صندلی گیمینگ
خرید انواع صندلی گیمینگ

 

انواع مختلف و ویژگی‌های صندلی‌های مناسب برای بازی‌های دیجیتالی

در یک تقسیم‌بندی کلی، صندلی های گیمینگ به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • صندلی گیمینگ کامپیوتری (PC Gaming Chair)
  • صندلی گیمینگ L شکل یا لژدار ( Platform Gaming Chair)
  • صندلی گیمینگ تلفیقی (Hybrids)

صندلی گیمینگ کامپیوتری از بسیاری از جنبه‌ها مشابه یک صندلی اداری استاندارد با پشتی مناسب اما انعطاف‌پذیر‌تر است. این محصول که برای بازی‌کردن پشت میز کامپیوتر طراحی شده از دسته، پشتیبان گردن و نشیمن راحت تشکیل شده‌ است و یکی از پرکاربرد‌ترین صندلی‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود. قابلیت تنظیم بخش‌های مختلف در این صندلی بدن را سلامت نگه می‌دارد و تجربه بازی‌کردن را شیرین و لذت‌بخش می‌کند.

تفاوت اصلی صندلی‌های اداری با گیمینگ در رنگ و اندازه آن‌ها است. بدیهی است در شرکت‌ها صندلی‌های بزرگ جای زیادی را اشغال می‌کنند و طرفداران زیادی ندارند. صندلی L شکل نیز در دنیای بازی‌های دیجیتال طرفداران زیادی دارد. این صندلی‌ها معمولا به جلو و عقب حرکت می‌کنند و در کنار‌شان جیب‌های کارایی برای قرار دادن دسته‌های بازی و سایر وسایل تعبیه شده‌ است. برخی از این صندلی‌ها اسپیکر، نوار نوری و درگاه‌های USB و هدفون دارند و جهانی از تخیل را به روی شما می‌گشایند.

صندلی تلفیقی با در هم آمیختن ویژگی‌های دو دسته دیگر، غول دنیای تجهیزات گیمینگ است! این محصول علاوه‌بر آنکه مانند یک صندلی استاندارد اداری راحت و قابل تنظیم است، با داشتن امکانات تکنولوژیک متعدد شما را شگفت‌زده می‌کند. اسپیکر داخلی، درگاه‌های مختلف و امکان نصب تجهیزات بازی مانند فرمان و مانیتور از دیگر ویژگی‌های بارز این مدل هستند. خرید این صندلی هر‌چند تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما به‌ارمغان می‌آورد، اما نیازمند صرف هزینه‌های بسیار زیادی است و برای بودجه‌های محدود مناسب نیست. فراموش نکنید که خرید انواع صندلی گیمینگ در صورت بهره‌مندی از استاندارد‌های ضروری، خریدی مطمئن است و زندگی شما را برای همیشه تغییر می‌دهد.

نشین کالا |‌خرید انواع صندلی گیمینگخرید انواع صندلی گیمینگ

قیمت صندلی های گیمینگ

صندلی های گیمینگ متنوعی در بازار موجود هستند و شما می‌توانید بر‌اساس بودجه و نیاز‌هایتان از میان مدل‌های مختلف گزینه دلخواه‌تان را انتخاب کنید. قیمت این صندلی‌ها بنابر جنس و میزان کارایی‌شان متفاوت است. اما تنوع قیمت این محصولات خیال‌تان را از یافتن یک صندلی مناسب با هزینه‌ای معقول راحت می‌کند. لیست زیر تعدادی از بهترین برند‌های صندلی گیمینگ را نشان می‌دهد:

  • دی ایکس ریسر (DXRacer)
  • ایکس راکر (X Rocker)
  • ریزر (Razer)
  • ایسوس (Asus)
  • هویت (Havit)
  • ام‌اس‌آی (MSI)

هر‌چند بسیاری از برند‌های خارجی سازنده صندلی کیفیت بالایی را ارائه می‌دهند، اما تعداد زیادی از صندلی‌های ساخت کارخانه‌های ایرانی نیز در مرغوبیت و طراحی با نمونه‌های خارجی رقابت می‌کنند. یادتان باشد که خرید صندلی گیمینگ زمانی هوشمندانه است که با دانش کافی همراه باشد و به نکات متعددی توجه شود. پس تنها برند بودن یک صندلی و قیمت بالایش نمی‌تواند تضمین‌کننده دوام و کارایی بالای آن باشد.

سخن آخر

صندلی های گیمینگ یکی از جذاب‌ترین وسایلی هستند که در دنیای بازی‌های دیجیتال مورد‌استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله ویژگی‌های مختلف این صندلی‌ها را برشمرده و شما را با نکات ضروری در هنگام خرید انواع صندلی گیمینگ آشنا کردیم. تجربه غرق‌شدن در جهانی از رنگ و نور و تخیل با داشتن وضعیت بدنی مناسب بسیار لذت‌بخش‌تر است و شما را برای چند ساعتی از دغدغه‌های جهان پرمشغله امروز دور می‌کند. هزینه‌ای که برای خرید صندلی مناسب و استاندار صرف می‌کنید در برابر کمکی که به حفظ سلامت‌تان می‌کند ناچیز است.

پس شک نکنید و اگر مدت‌زمان زیادی را صرف انجام بازی‌های دیجیتالی می‌کنید همین حالا با انتخاب یک صندلی مناسب بدن‌تان را از فرسودگی، خستگی و آسیب‌های جبران‌ناپذیر مصون نگه دارید و از بازی‌کردن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *